SFO

En almindelig dag

Vi åbner hver dag kl.6.30 og har åbent til kl.8.00, hvor børnene går i skole.

Når skoledagen er slut, går vi ind i hver klasse 5 min. før de er færdige og krydser børnene ind i SFO og fortæller dem hvad dagens aktiviteter er.

Efterfølgende starter dagens aktiviteter rundt omkring i og udenfor huset.

Vi lukker kl.17.00, dog kl.16.00 om fredagen

I ferier har vi åbent fra kl.6.30-17, dog kl.16 om fredagen. Børnene skal være her senest kl.9.30

Praktiske oplysninger

I vores indskoling og SFO har vi skofrit område. Det er derfor en god ide at jeres barn har sutsko. Til de voksne er der blå ”futter”, som man kan tage ud over sine sko.

Efter skoletid tømmes køleskabet i klassen for mad, og hvis der er mad som skal på køl, kan køleskabet i det store fællesrum ved garderoben bruges.

Man skal medbringe sin egen frugt hver dag og det kan lægges i køleskabet i det store fællesrum ved garderoben. Man må altid sætte sig og spise sin frugt

Hvert barn har sin egen garderobe. Her vil vi meget gerne have at der ligger ekstra tøj til jeres barn, regntøj og gummistøvler om sommeren eller flyverdragt, hue, vanter og termostøvler om vinteren

Vi følger børnene ud til skolebussen de første 14 dage efter de er startet i skole.

I vores elektroniske udkrydsningssystem Aula komme-gå skal alle beskeder om afhentning og hjemsendelsestidspunkter sendes til. Nærmere instruktion af systemet fås til første info møde eller kom og spørg os. Vi sender børn hjem hver hele og halve time og til sport eller børneklub.

Struktur og opbygning:
SFO1 er for 0. til og med 2.klasse.

SFO2 er for 3. til og med 9. klasse.

Special SFO Regnbuen er en afdeling af SFO, hvor børn med vidtgående handicap optages. Børnene visiteres hertil, og kommer fra skolens Centerklasserække.

Skole-hjem-samtale.
I 0. og 3. klasse afholdes alle skole/hjem samtaler og forældremøder i samarbejde mellem lærere og pædagoger.

Personalet:

I SFO1: 10 pædagoger, 1 pædagogmedhjælper.

I SFO2: 3 pædagoger. I special-SFO Regnbuen: 7 pædagoger og 1 studerende.

kastaniedyr