SFO Regnbuen

SUNDskolens Special SFO Regnbuen Linde Allé 36 4800 Nykøbing F.

SFO leder: Tina Huge Larsen.

Regnbuen er en special SFO for børn med forskellige handicaps - alle er elever i Centerklasserækken.

Vi har almindelig åbningstid fra kl. 6.30 morgen og eftermiddage indtil kl.17.00, dog kl.16.00 om fredagen.

Flere af børnene har vidtgående handicaps og har behov for opsyn, hjælp og guidning i næsten alle sammenhænge.  Enkelte børn er udadreagerende. Det er derfor afgørende at personalet fremstår tydelige, stabile og troværdige.

Hverdagen er struktureret og dagens program er visualiseret via piktogram. Nogle af børnene har fast kontinuerligt uge program. Faste ugentlige aktiviteter kan nævnes bagning, bål, gymnastik, kreativ, computer og Regnbuedag ( aktivitet i Regnbuen). Fredag er fast hyggetur dag. Vi prioriterer udendørsaktiviteter så som legeplads, gåture og tur til skoven.

Vi lægger vægt på et godt forældresamarbejde. Vi har til dagligt kontakt og dialog med nogle forældre og til de øvrige tilstræber vi at skrive dagligt i børnenes kontaktbøger. Vi ringer også gerne.

Se evt. yderligere oplysninger i vedhæftede "Info om Regnbuen"

Dagskalender

Lidt om SFO Regnbuen A.pdf

Shape Created with Sketch.